Notice: Funkcja _load_textdomain_just_in_time została wywołana nieprawidłowo. Ładowanie tłumaczenia dla domeny hueman zostało uruchomione zbyt wcześnie. Zwykle jest to wskaźnik, że jakiś kod we wtyczce lub motywie działa zbyt wcześnie. Tłumaczenia powinny zostać załadowane podczas akcji init lub później. Dowiedz się więcej: Debugowanie w WordPressie. (Ten komunikat został dodany w wersji 6.7.0.) in /home/srv49886/domains/przewodnik.szczecin.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
» Szarych Szeregów placem budowy Szarych Szeregów placem budowy – Przewodnik po Szczecinie

Szarych Szeregów placem budowy

Zakończyły się już prace rozbiórkowe i ziemne w korycie torowiska
tramwajowego na etapie II prac na Placu Szarych Szeregów. Zakończono także
roboty rozbiórkowe starych fundamentów i słupów trakcyjnych. Nie ma też
śladu po dawnych peronach tramwajowych i wygrodzeniach.

Prace w rejonie Placu Szarych Szeregów nie zwalniają. Wykonane są już
fundamenty wraz z posadowieniem nowych, na ten moment, 27 słupów. Trwają
prace związane z kanalizacją deszczową i teletechniczną. Daleko za
półmetkiem są te roboty, które dotyczą podbudowy torowiska.

O ZADANIU

Zadanie ma na celu dostosowanie istniejącego układu komunikacyjnego do
aktualnie obowiązujących standardów. Po przebudowie przejazd tramwajami
będzie bardziej komfortowy, przyjazny i proekologiczny, a przez to
konkurencyjny do transportu indywidualnego.

Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma
450 dni od momentu podpisania umowy.

  • Zakres zmian na węźle „Szarych Szeregów” obejmuje między innymi
    całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów,
    zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. Marszałka Józefa
    Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al. Wojska
    Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanie
    także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy
    ronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, system
    ogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie
    terenu. Układ relacji torowych na węźle trójwlotowym trójkątnym na Placu
    Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to
    prawie 900 metrów toru pojedynczego.
  • Zakres przebudowy węzła „Wyszyńskiego” obejmuje między innymi:
    przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo
    uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji
    miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone
    będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą
    sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy
    takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż
    Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu
    ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo
    tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa
    relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość
    projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty wykonuje firma ZUE S.A. za kwotę 44.894.559,07.

Przedmiotowe zadanie realizowane jest w ramach projektu pn.: „Przebudowa
torowisk tramwajowych w Szczecinie – etap II” (umowa o dofinansowanie nr
POIS.06.01.00-00-016/16-00) w ramach działania 6.1 Rozwój publicznego
transportu zbiorowego w miastach oś Priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjnego
transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastruktura i
Środowisko.

Zobacz również:

Zobacz również...