Prace w ramach bieżącego utrzymania prowadzone są nie tylko na drogach.
Szczecińskie torowiska także poddawane są codziennym kontrolom i, jeśli
wymaga tego sytuacja, pracom planowym i awaryjnym. Brygady torowe będzie
można w najbliższych dniach spotkać na Placu Grunwaldzkim. Tam wymieniane są
szyny i wyrównana zostanie przylegająca do nich kostka.
Planowe prace na torowiskach prowadzone są głównie w nocy, tak aby nie
powodować utrudnień w kursowaniu tramwajów. W przypadku tych robót jest
możliwość prowadzenia ich w ciągu dnia dzięki wyłączeniu ruchu tramwajowego
pomiędzy Placem Rodła, a Szarych Szeregów.
Wymiana szyn, czyli remont średni, polega na demontażu zabudowy torowiska,
pocięciu starej szyny, wyciągnięciu jej i wstawieniu fabrycznie nowej.
Później następuje przytwierdzenie, regulacja i w zależności od miejsca,
odpowiednia zabudowa. Szyny w zależności od ich profilu mają różną wagę, ale
metr najczęściej stosowanej waży około 60 kg. W nocy proces wymiany odcinka
około 18 metrowego trwa mniej więcej 4 godziny. Jest to maksymalny czas jaki
brygady torowe mają wykonanie prac nocnych podczas przerwy w ruchu tramwajów
liniowych. Szyny z biegiem czasu ulegają zużyciu, co jest naturalnym
skutkiem prowadzenia po nich ruchu tramwajowego.
Na Placu Grunwaldzkim wymienionych zostanie 5 szyn, a brygady torowe będzie
można spotkać w ciągu dnia, do końca przyszłego tygodnia.
Przypominam jednocześnie, że w strukturach TS Sp. z o. o. nieprzerwanie
działają zarówno brygady torowe, jak i brygady pogotowia zajmujące się
utrzymaniem bieżącym zwrotnic oraz wszelkimi pracami spawalniczymi i pracami
interwencyjnymi polegającymi na usuwaniu awarii zgłaszanych przez Centralę
Ruchu, obchodowych i motorniczych. Brygady pogotowia pracują 24/h na dobę i
natychmiastowo reagują na każdą usterkę. W Szczecinie mamy 120 kilometrów
torów i ponad 250 zwrotnic.