Kończy się modernizacja toru wodnego Szczecin-Świnoujście

Odnowione zostaną brzegi Kanału Piastowskiego i Mielińskiego, które znajdują się pomiędzy Świnoujściem a Zalewem Szczecińskim.

W ramach inwestycji na długości 13 kilometrów zostaną wyprofilowane skarpy kanału, a na nich ułożony narzut kamienny.

Podczas prac oczyszczono kanał z niewybuchów, a cała inwestycja jest prowadzona pod nadzorem ekologów, którzy m.in. przesadzają wartościowe rośliny, aby nie uległy zniszczeniu.

– Podczas remontu kanału Piastowskiego na torze wodnym ze Świnoujścia do Szczecina, ułożyliśmy prawie pół miliona ton kamieni – mówi Piotr Arabczyk z firmy Energopol.

– Stan zaawansowania kontraktu wynosi około 52%. Prace są bardzo mocno zaawansowane – dodaje Arabczyk.

W czasie wzmacniania brzegów kanału znaleziono m.in. parowy kafar. – Na brzeg udało się wydobyć maszynę parową z początku XX wieku – mówi Aleksander Ostasz, który ma nadzór archeologiczny nad inwestycją.

– Największą ciekawostką okazała się bardzo dziwna maszyna parowa – opowiada Ostasz.

To bardzo ważna inwestycja dla portu w Szczecinie. Umożliwi ona w przyszłości pogłę …