Kończy się modernizacja toru wodnego Szczecin-Świnoujście

Odnowione zostaną brzegi Kanału Piastowskiego i Mielińskiego, które znajdują się pomiędzy Świnoujściem a Zalewem Szczecińskim.

W ramach inwestycji na długości 13 kilometrów zostaną wyprofilowane skarpy kanału, a na nich ułożony narzut kamienny. Podczas prac oczyszczono kanał z niewybuchów, a cała inwestycja jest prowadzona pod nadzorem ekologów, którzy m.in. przesadzają wartościowe rośliny, aby nie uległy zniszczeniu. - Podczas remontu kanału Piastowskiego na torze wodnym ze Świnoujścia do Szczecina, ułożyliśmy prawie pół miliona ton kamieni - mówi Piotr Arabczyk z firmy Energopol. - Stan zaawansowania kontraktu wynosi około 52%. Prace są bardzo mocno zaawansowane - dodaje Arabczyk. W czasie wzmacniania brzegów kanału znaleziono m.in. parowy kafar. - Na brzeg udało się wydobyć maszynę parową z początku XX wieku - mówi Aleksander Ostasz, który ma nadzór archeologiczny nad inwestycją. - Największą ciekawostką okazała się bardzo dziwna maszyna parowa - opowiada Ostasz. To bardzo ważna inwestycja dla portu w Szczecinie. Umożliwi ona w przyszłości pogłę ...